Κυριακή 23 Σεπτεμβρίου 2012

Ελληνικές Ταινίες

Είδα πρόσφατα μερικές παλιές Ελληνικές ταινίες. Ξεχώρισα τρεις:

1) "Ο Φανούρης και το Σόι του" (1957) με τον Φωτόπουλο. Είναι εξαιρετική ταινία που περιγράφει τέλεια την μιζέρια της Ελληνικής κοινωνίας της εποχής εκείνης. Εγώ πάντως νοστάλγησα να καθίσω σ' εκείνο το χαγιάτι και να φάω τηγανιτά κεφτεδάκια με πατάτες και να βουτήξω το ψωμί στα τηγανέλαια, χωρίς να έχω πάνω από το κεφάλι μου το "weight watchers" και όλους εκείνους τους "αποστόλους" της υγιεινής διατροφής. Θυμάμαι ότι τότε η γιαγιά μου μου τηγάνιζε, για πρωινό, δύο φέτες τυρί τυλιγμένες στο αλεύρι που τσιτσίριζαν στο λάδι του τηγανιού, όπου βουτούσα το ψωμί μου. Σήμερα θα έπρεπε να τρώω δημητριακά με μειωμένη ζάχαρη και γάλα με χαμηλά λιπαρά.

2) "Το χώμα βάφτηκε κόκκινο" (1966). Η ταινία αναφέρεται στο θέμα των Θεσσαλών αγροτών , και τον ξεσηκωμό τους όταν η Θεσσαλία έγινε Ελληνική. Αργότερα, άκουσα σε ένα ντοκιμαντέρ ότι κάτω από τον τουρκικό νόμο (φαντάζομαι τις μεταρρυθμίσεις του Ατατούρκ) οι δουλοπάροικοι είχαν απελευθερωθεί. Ο Ελληνικός νόμος όμως δεν είχε εκσυγχρονιστεί ακόμα και με την αλλαγή οι αγρότες ξαναέγιναν δουλοπάροικοι. Ας μας πληροφορήσει καλύτερα κάποιος ιστορικός αν τα πράγματα είναι έτσι.

3) "Ο Φόβος" (1966). Μια εξαιρετική ταινία θρίλερ.

Μαρία Πέτρου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου